v

بازدید وزیر نیرو از نیروگاه زغال‌سوز طبس

به گزارش ایرنا وزیر نیرو روز پنجشنبه ۲۴مرداد ماه پس از ورود به خراسان جنوبی از نیروگاه در حال ساخت زغال‌سوز طبس بازدید کرد.
رضا اردکانیان به همراه استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه طبس، مسئولان استان و شهرستان از نیروگاه زغال سوز طبس که در مرحله احداث است، بازدید کرد.
این نیروگاه با مجموع ظرفیت ۶۵۰ مگاوات از طرح‌های در دست اجرا شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی توسط پیمانکار است و اکنون تجهیزات جانبی آن حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
با ساخت نیروگاه حرارتی طبس که اولین نیروگاه زغال‌سنگ سوز ایران به شمار می رود، به صورت مستقیم و غیرمستقیم، ۶ هزار نیرو مشغول به کار خواهند شد.
برنامه ریزی شده تا همزمان با تکمیل ساخت نیروگاه طبس، فرآیند بهره برداری از معدن نیز دنبال شود و با انجام مطالعات مقدماتی و تفصیلی در منطقه زغالدار طبس، وجود زغال‌سنگ حرارتی به میزان مورد نیاز برای مصرف چند هزار مگاوات نیروگاه زغال‌سنگ سوز با اطمینان احراز شده است.
حوزه زغالدار طبس غنی‌ترین و بزرگترین ناحیه زغالی ایران محسوب می‌شود و ۷۶ درصد ذخایر زغال‌سنگ کشور را در خود جای داده است.

تاریخ انتشار خبر :۲۶ مرداد ۱۳۹۸